Öt év után folytatódik a nagykanizsai délkeleti elkerülő út tervezése
Hat éve csak ígéret a várost délről elkerülő út tervezése. A remélt útépítés megkezdéséig pedig - a terv megléte mellett - számos dokumentum elkészítése, módosítása, engedélyek beszerzése szükséges. Dénes Sándor polgármester és Orbán Viktor élénk érdeklődés közepette, 2015. június 23-án írta alá a Modern Városok Program Nagykanizsára vonatkozó elemeit. Ebben tett ígéretet az itt élőknek és a városnak a kormány egy Nagykanizsát délről elkerülő út előkészítésére.
Lezárult a nagykanizsai délkeleti elkerülőjének tervezésére vonatkozó közbeszerzés. Korábban, „Egészen a reptérig húzódik majd Nagykanizsa déli elkerülője” címmel már beszámoltunk arról, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a TED-en kihirdette a nagykanizsai délkeleti elkerülő szakaszra vonatkozó tervezői közbeszerzést. A tervek korszerűségi felülvizsgálatát a zalaegerszegi Pannonway Kft. végezheti – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A tervezett új út Nagykanizsa sűrűn beépített részét elkerülve a 61-es főút és a Murakeresztúrra vezető 6833-as közút között teremt majd kapcsolatot.
A jelenlegi tervek alapján:
- 5 csomópont,
- 1 különszintű vasúti keresztezés és
- 9 műtárgy épül.
A tervezési fázisok során a fentiek még változhatnak/növekedhetnek.
Felülvizsgálják a 2016-os nyomvonalat
A 2016-os tanulmányterv és nyomvonal elkészítését követően Nagykanizsa érintett területén több nagyobb beruházás kezdődött meg, amelyek jelentős forgalmi átrendeződést generálnak. Emiatt indokolt a 2016-ban elkészült tanulmányterv és a nyomvonal felülvizsgálata, valamint ezek szükség szerinti módosítása.
A korábbi tanulmánytervi nyomvonal szerint a 2x1 sávos elkerülő becsült hossza 6,8-8,6 kilométer, az elkerülő és a városi bekötések becsült hossza pedig együttesen 10-12 kilométer.
Ezeket a munkákat kell elvégezni
A tervező feladata többek között:
- az előzetes vizsgálati és régészeti dokumentáció készítése,
- a környezetvédelmi engedélyek megszerzése,
- az építési és kapcsolódó engedélyek megszerzése,
- Natura2000 hatásbecslés,
- Nagykanizsa településrendezési tervdokumentációinak módosítása,
- csomóponti kialakítások tervezése és tervzsűri keretén belül való jóváhagyás megszerzése,
- engedélyezési terv alapján készített méret- és mennyiségszámítása alapján költségbecslés elkészítése.
Forrás: magyarepitok.hu
(Borítókép: Maracskó Média/Légifotó/Aerial Photo)
¤ ¤ ¤
Magyar Építők: Egészen a reptérig húzódik majd Nagykanizsa déli elkerülője
Több jelentős beruházás is indult a térségben, ami miatt felülvizsgálják a korábbi tanulmánytervet.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en kihirdette a nagykanizsai délkeleti elkerülő tervezői közbeszerzését.
A kiírás szerint az új út Nagykanizsa sűrűn beépített részét elkerülve a 61-es főút és a Murakeresztúrra vezető 6833-as közút között teremt majd kapcsolatot.
A kétszer egysávos út a 61-es főútból a Sánc nevű településrésznél levő körforgalomnál (190+076 kilométerszelvény) ágazik ki, és indul nyugati irányba.
Az elkerülő különszintű csomópontban keresztezi a Zákány és Gyékényes felé vezető 6804-es utat (Csengery út), valamint a 30-as számú vasútvonalat. A nyugati végpontjában a nagykanizsai repülőtértől északra kialakítandó csomópontban csatlakozik vissza a 6833-es úthoz (Bajcsai út).
Jelentős forgalmi átrendeződést várnak
A majdani nyertesnek többek közt feladata lesz egy 2016-os tanulmányterv, illetve a kiválasztott nyomvonal felülvizsgálata is. Ezt a hirdetmény azzal indokolja, hogy a tanulmányterv elkészítése után az érintett területen több jelentős beruházás kezdődött meg, amelyek jelentős forgalmi átrendeződést generálnak majd.
További feladat az engedélyezési tervdokumentációnak elkészítése, valamint az építési engedély megszerzése.