Miről árulkodnak a mozdulatok?
Az önismeret fejlesztése és az elfogadás állt annak a programnak a középpontjában, amelyet a Magyar Táncművészeti Egyetem táncmestere és hallgatói hoztak el a kanizsai balettnövendékeknek. Egy pályázatnak köszönhetően a fiatalok hamarosan egy balettelőadásra is ellátogatnak a fővárosban.
Közösen rendezték be a táncművészetisek és a kanizsai balettnövendékek a foglalkozáshoz a termet, a csapatmunkán alapuló programnak ez is fontos mozzanata volt. A lányokra – hagyományos táncoktatás helyett – sok más mellett asszociációs játékok vártak. A lényeg az volt, hogy jobban megismerjék önmagukat, a mozdulataikat és a tánchoz való viszonyukat.
– Csomó olyan tudást tudnak összeszedni, amelyiknél nincs osztályozás, nincs dolgozat, nincs jó vagy rossz megoldás. Egyszer sem mondunk olyat, hogy valamit nem jól csinálnak, mert ahányan vagyunk, annyiféle lesz a jó megoldás is – hangsúlyozta dr. Lőrinc Katalin táncművész, egyetemi tanár.
Asszociációs játékok révén, az MTE hallgatóinak segítségével ismerkedtek önmagukkal és mozdulataikkal a kanizsai növendékek
A táncművészeti egyetem – több más művészeti iskolával karöltve – pályázaton nyert támogatást a művészetpedagógiai módszertan megújítására, amelyet különböző projektelemek révén segítenek elő országszerte, így Nagykanizsán is.
– Néptáncosaink voltak Kaposváron, illetve a balettosok megnézték a Diótörőt, egy csoport idén is megy az előadásra. Illetve, visszatérve a néptáncosokra, kaptak szakmai anyagot, csizmákat, és ez nagyon fontos az intézményünknek. Ezen kívül a tantervírásban segítettek – mondta el kérdésünkre Baráth Adrien, a FFZAMI intézményvezetője.
A projekt 2016-ban indult és jövő februárban zárul. A mintegy 450 iskolába eljuttatott program során a növendékek számos élményhez jutottak és neves táncmesterek mellett fejlesztették képességeiket.