Nem kell eltűrni a neten ért sérelmeket

facebook megosztás

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2011 óta működteti az Internet Hotline elnevezésű jogsegélyszolgálatot, ahol az internetes sértő tartalmakat lehet bejelenteni. 2018-ban az adathalászat és a hozzájárulás nélkül megosztott tartalmak miatt érkezett a legtöbb bejelentés. A NMHH néhány hete új oldalt is indított a netes parák ellen. A weboldalon pontos útmutatókkal segítik azokat, akik jogsértő tartalmakkal találkoznak a legnépszerűbb közösségi felületeken, valamint lépésről lépésre bemutatják azt is, hogyan védhetik meg magukat a gyerekek az egyes felületeken. Az internetes oldalon ismert vloggerek is beszélnek a közösségi oldalak veszélyeiről, és tanácsokkal látják el nemcsak a gyerekeket, hanem a szüleiket is. Az új oldallal az Internet Hotline szolgáltatásra szeretnék jobban felhívni a figyelmet.



A NMHH néhány hete új oldalt is indított a netes parák ellen

– Elsősorban azok az alapvető üzenetek ragadhatók meg, hogy a netes sérelmek, amelyekről mi beszélünk, azok olyanok, amelyek bárkit elérhetnek, és egyáltalán nem ciki dolog segítséget kérni, nem kell eltűrni, hogyha ilyesmi történik velünk, és lehet tenni a megelőzésért is természetesen. Nem mindenki tudja, hogy online is civilizáltan kell viselkedni, és a bántás akár erősebb hatású lehet, mint az offline környezetben. Vigyáznunk kell az adatainkra, mert túlságosan kitárulkozók vagyunk online mi is és a gyerekek is. Végső soron pedig arra is szeretnénk rámutatni, hogy a mások által ránk bízott tartalmat is bizalmasan kezeljük, ne osszuk meg olyan felületen, amire nem kapunk engedélyt – mondta el Katona Gergely, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Digitálisműveltség-fejlesztési Osztályának vezetője.

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.