Cseresnyés akadémiáról, repülőtérről, útépítésről, közvilágításról

facebook megosztás

Cseresnyés Pétert, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkárát akadémiáról, repülőtérről, útépítésről, közvilágításról kérdezték hétfőn az országgyűlés plenáris ülésén.    

DK: szándékos bűnt követ el a kormány az akadémia ellen    

Arató Gergely (DK) a miniszterelnök 2016-os, akadémiai közgyűlésen mondott beszédét idézve arról beszélt: nem véletlen és nem tévedés, amit a Magyar Tudományos Akadémiával tesz a kormány, amely korábban szövetséget kötött az intézménnyel.    

Most szétverik, elárulják, tönkreteszik a szövetségesüket, tönkreteszik a magyar tudományt, tönkreteszik a Magyar Tudományos Akadémiát - jelentettek ki. Mint mondta, ez "szándékosan elkövetett bűn a magyar nemzettel és Magyarországgal szemben".    

Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára reagálásában arról beszélt: hatékony, jól működő akadémiára van szükség, mert ha el akarjuk érni, hogy 2030-ra az öt legjobb életet nyújtó európai állam közé lépjünk, akkor ennek a szolgálatába kell állítani a tudományt és a gazdaságot.    

Ahhoz, hogy a GDP 1,8 százalékát fordíthassa az ország tudományra, arra van szükség, hogy a kutatóintézetek teljesítménye hatékonyan elősegítse a gazdaság fejlesztését, fejlődését.    

Hangsúlyozta: át kell alakítani a tudományfinanszírozás struktúráját, mert az akadémián "jelenleg is túlhordott életkorú, nyolcvanéves rendszer" működik, aminek megváltoztatása társadalmi igény.



MSZP: csökkenteni kell a repülőtér okozta zajterhelést



Tóth Csaba (MSZP) arra szólította fel a kormánypártokat, hogy csatlakozzanak határozati javaslatához, amely a ferihegyi repülőtér okozta zajterhelés csökkentését célozza.    

Emlékeztetett, a jövő nemzedékek szószólója is kérte a jogalkotókat egy a lakosság éjszakai nyugalmát garantáló rendszer kidolgozására. Hangsúlyozta, hogy több nagy repülőtéren - így Frankfurtban, New Yorkban - is bevezették az éjfél és hajnali öt óra közötti légtérzárat, és a főpolgármester is szükségesnek tartja, hogy éjszakára zárják be a repülőteret.    

Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára megjegyezte: az MSZP-kormányok nem léptek fel a probléma megoldásának érdekében, és a szocialisták 2005-ben "elkótyavetyélték" a repülőteret.    

Az MSZP szándékosan elhallgatja, hogy a repülőtér működését európai uniós rendelkezések is szabályozzák, amiket be kell tartani - emelte ki, leszögezve: a főváros egészét nem lehet tehermentesíteni a légi közlekedés mellékhatásainak egésze alól. Az új felszállópályák rendszerbe állításával egyes kerületekben csökkent a terhelés, másokban nőtt, de a mérések azt mutatják, hogy a zajhatás nem éri el azt a mértéket, ami miatt bármilyen komoly beavatkozást kellene tenni - érvelt. Megjegyezte, hajnalban, a mélyalvás időszakában - kivételes esetektől, például a kényszerleszállástól eltekintve - nem lehet sem fel-, sem leszállni Ferihegyen.

Párbeszéd: szétverik az MTA-t    

Burány Sándor (Párbeszéd) azzal vádolta az innovációs és technológiai minisztert, hogy "gőzerővel dolgozik" a  Magyar Tudományos Akadémia (MTA) tönkretételén. Körösényi András és Pálinkás József nyilatkozataira utalva hozzátette: ez ráadásul olyan stílusban zajlik, ami már "konzervatív tudósok szemét is csípi". Gusztustalannak nevezte, hogy az a Palkovics László kéri számon a tudományos tevékenységet az Akadémia tagjain, aki korábban, kutatóként, szerződésben vállalt kötelezettségének nem tett eleget és nem publikált.     

Nem lehet tudni, hogy miniszterelnöki utasításra teszik tönkre az MTA-t vagy a megfelelési kényszer ösztönzi erre Palkovicsot - mondta a képviselő, megjegyezve, hogy a "legkisebb magyar" címre a kormányoldalon van bőven jelentkező.      

Cseresnyés Péter visszautasította Burány Sándor "sejtetéseit" Palkovics László munkásságával kapcsolatban. Hozzátette: egy olyan képviselő kéri számon Palkovics Lászlót, aki 2006-ban egyetértett Kóka János gazdasági miniszterrel, amikor ő az MTA bizonyos intézményeit a földdel akarta egyenlővé tenni. Szégyellje magát! - mondta az államtitkár.

MSZP: mikor bővítik négysávosra a 81-es utat?

Korózs Lajos (MSZP) arra várt választ, hogy mikor bővítik négysávosra a "borzasztó állapotban" lévő 81-es számú utat, ahol az M1-es autópálya felújításával összefüggésben mind a forgalom, mind a balesetveszély nő.    

Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára azt közölte: az M1-es autópálya bővítésének előszítése során a 81-es úton is végrehajtják a szükséges forgalombiztonsági fejlesztéseket.

Jobbik: tervezik-e fejleszteni a közvilágítást ott, ahol életveszélyesek az állapotok?

Pintér Tamás (Jobbik) azt mondta, hogy Dunaújvárosban is a korrupció és a minőségtelen munkavégzés állatorvosi lova lett a közvilágítás korszerűsítése, "nem történt más, mint a közpénzek ellopása haverokon keresztül", a világítás szintje ugyanis nem éri el a kívánt minőséget, ezzel közveszélyes állapotok alakultak ki a városban. Tervezik-e fejleszteni a közvilágítást azokban városokban, ahol a "botrányos kivitelezések" miatt életveszélyes állapotok uralkodnak? - tette fel a kérdést.    

Cseresnyés Péter, az ITM államtitkára azt válaszolta: a dunaújvárosi projekt a pályázati feltételeknek megfelelően lezárult, ellenőrizték a beruházást, amely a pályázati feltételeknek megfelelően valósult meg. Ha azonban a vállalások a fenntartási időszakban nem teljesülnének, az irányító hatóság megteszi a szükséges intézkedéseket - fűzte hozzá.

Jobbik: mikorra készül el az M4-es Cegléd és Abony közötti szakasza?

Lukács László György (Jobbik) azt tudakolta, mikor fejeződik be az M4-es út Cegléd-Abony közötti szakasza. Mennyit költöttek rá? - kérdezte, hozzátéve, hónapok óta nincs munkavégzés ezen a szakaszon.    

Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára szerint a Jobbiknak van takargatnivalója, a párt nem foglalkozik az őt érintő kérdésekkel, helyette álkérdéseket tesz fel, álproblémákat vet fel.    

Közölte, télen Magyarországon a mély- és útépítő cégek nem dolgoznak. Hozzátette: út- és vasútépítésben november közepétől március közepéig a kedvezőtlen időjárás miatt a munkavégzés gazdaságtalan, folyamatosan nem végezhető; tavasszal folytatódik a 4-es út építése.

MTI

    

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.