Megszűnt a perkapu, éljen a cégkapu!

facebook megosztás

Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelően a gazdálkodó szervezetek és jogi képviselők hivatalos elektronikus elérhetőségére szolgáló perkapu szolgáltatás 2018. január 31-én megszűnt, helyébe a cégkapu lépett – tudtuk meg dr. Beznicza Árpádtól, a Zalaegerszegi Törvényszék sajtószóvivőjétől.

Azoknak az ügyfeleknek, akik folyamatban lévő bírósági eljárásokban elektronikus kapcsolattartásra kötelesek vagy azt vállalták, 2018. január 31-ig be kellett jelenteniük a bíróságra cégkapu-elérhetőségüket cégkapujukról, elektronikus úton.

Mi a cégkapu?

2018. január 1-ét követően – néhány kivételtől eltekintve – a gazdálkodó szervezetnek rendelkeznie kell elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőséggel, amelynek teljesítéséhez az állam cégkapu szolgáltatást biztosít. Ez olyan elektronikus elérhetőség, amely kiváltja a hivatalos iratok postai kézbesítését.

Ki igényelheti a cégkaput?

Cégkaput az a cégjegyzékben gazdálkodó szervezet képviselőként bejegyzett természetes személy igényelhet. Ha a képviselet joga önálló, akkor egyedül igényelhet, ha együttes, akkor közösen tehetik ezt meg a képviselők. (Ezen adat a cégjegyzék 13. sorában ellenőrizhető.)

Ha a cég képviselője jogi személy, a cégkaput a képviselő szervezet képviselője igényelheti.

Hogyan lehet cégkaput igényelni?

A cégkapu a cegkapu.gov.hu oldalon elektronikusan igényelhető.

Hogyan könnyíti meg a cégkapu az ügyintézést?

A bíróságok és más hatóságok nem postai levelezéssel, hanem a cégkapura, elektronikus úton küldik meg a határozataikat és a felhívásaikat. Ezáltal az ügyintézés felgyorsul, egyszerűbbé válik. A gazdálkodó szervezet is a cégkapun keresztül tudja eljuttatni beadványait a bírósághoz.  Egy egyszerű beállítással pedig e-mail értesítést is kaphat az ügyfél, ha küldeménye érkezett a cégkapun keresztül.

Mikortól számít kézbesítettnek a cégkapura érkezett küldemény?

A küldemény a megnyitás időpontjától számít kézbesítettnek, a határidők (fellebbezés, ellentmondás, hiánypótlás stb.) pedig a kézbesítést követő napon kezdődnek. Ha nem nyitják meg a küldeményt, a szolgáltató még egyszer értesíti a címzettet, s ha ezután sem, akkor a 2. értesítéstől számított 5. munkanapon a küldeményt kézbesítettnek kell tekinteni.

A cégkapuval kapcsolatos további információk elérhetők: https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/cegkapu.html

A kérdéseket a bíróságok az e-ugyintezes@birosag.hu e-mail címre várják.

Papp Attila

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.