MediaMarkt: a magyarok csaknem fele tervez nagyobb értékű elektronikai terméket vásárolni az utolsó negyedévben
A magyarok csaknem fele tervez nagyobb értékű elektronikai terméket vásárolni az utolsó negyedévben, a listát továbbra is az okostelefon és a laptop vezeti, a vásárlásra szánt összegek pedig sok esetben meghaladják a 100 ezer forintot - közölte friss, országos reprezentatív kutatási eredményei alapján a MediaMarkt hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint a vásárlást tervezők körében a legnépszerűbb az okostelefon és a laptop vagy asztali számítógép, ezeket szorosan követi a televízió és a kisebb háztartási gépek, mint a kávéfőzők vagy a robotporszívók.
Az egyes korosztályokat tekintve rámutattak, hogy okosórákat és aktivitásmérőket a 30 és 50 év közötti aktív korosztály 15 százaléka tervez venni. A 30-39 éveseknél a praktikum dominál: körükben a válaszadók 32 százaléka kis háztartási gépet tervez vásárolni. A legfiatalabb, 16-29 éveseknél pedig előtérbe kerül a szórakozás: 18 százalékuk tervez játékkonzolt vagy gaming kiegészítőt vásárolni.
Hozzátették, hogy különbségeket tapasztaltak a vásárlások finanszírozásában is a korosztályok között. Bár a magyarok 60 százaléka a meglévő megtakarításaihoz nyúl karácsonykor, a részletfizetési megoldásoknál eltérőek a preferenciák. Míg a 60 év felettiek szinte teljesen elzárkóznak a hiteltől, a 16-29 évesek 24 százaléka már a rugalmas, "Vedd meg most, fizess később!" (BNPL) típusú konstrukciókat részesíti előnyben.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a vásárlást tervezők 26 százaléka 100 ezer forintnál többet szán egy-egy új műszaki termékre. Minden tizedik vásárló pedig akár a 250 ezer forintos lélektani határt is átlépné. A vásárlói döntéseket az év végén a hűségprogramok is erősen befolyásolják: a válaszadók több mint harmada már tagja valamelyik műszaki áruház klubjának.
A közlemény idézte Karczub-Lehoczky Fannit, a MediaMarkt marketing igazgatóját, aki az adatok alapján elmondta, a vásárlók egyre tudatosabbak, de a generációk teljesen másképp értelmezik a tudatosságot. Míg az idősebbek a jól bevált, önerőből történő vásárlást preferálják, addig a Z generáció számára egy rugalmas, digitális fizetési megoldás jelenti az okos döntést.
MTI