Kihívások-válaszok, bolyongás a nevelés útvesztőjében

facebook megosztás

Miért nem működik a „százszor mondtam”? Hogyan fejleszthető az érzelmi intelligencia? Többek között ezekre a kérdésekre kaphattak válaszokat azok a szülők és pedagógusok, akik ellátogattak a Piarista Iskolában tartott keddi előadásra.

A szervezők szerint a mai gyerekeket rengeteg inger éri, ezért a szülők és a tanárok számára is nagy kihívás, hogy eligazodjanak a nevelés útvesztőiben. A napokban tartott előadás célja az volt, hogy kapaszkodót adjon azoknak, akik szeretnék jobban érteni a fiatalok gondolkodását, és sikeresebb kommunikációt kialakítani velük.

- Azért a mai gyerekek kihívás elé állítják a szülőket és a pedagógusokat is és mi mindenképpen az új utakat, módszereket keressük. Hogy hogy tudjuk az újabb generációkat megszólítani, hiszen amiben mi, 40-es, 50-es pedagógusok felnőttünk, illetve amilyen oktatást, módszereket mi kaptunk az egyetemen, azokat mindig frissíteni kell és mindig újra kell gondolni. Tehát ez nagyon fontos nekünk, hogy ebben mi a szülők partnerei legyünk és mi is megújuljunk, ne csak ők - fogalmazott Varga Zsuzsanna, a Piarista Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium és Óvoda főigazgatója. 

piarista

A meghívott előadó, Uzsalyné Pécsi Rita, neveléskutató az érzelmi intelligencia fontosságáról beszélt. Mint mondta, hiába a sok tudás és ismeret, ha azok nem épülnek be a mindennapokba, és nem tudjuk alkalmazni őket a gyakorlatban. Az EQ-t fejleszteni kell, mégpedig más módszerekkel, mint az IQ-t.

- Az érzelmi intelligencia dönti el, hogy amit tudunk, azt csináljuk-e, vagy tudjuk-e alkalmazni. Tehát nagyon sokszor nagyon sok ismeretet szeretnénk tovább adni és úgymond tovább is adjuk és nagyon csodálkozunk azon, hogy amikor helyzetbe kerülünk, akárcsak felnőttek is, de gyerekek is, hogy miért nem alkalmazzuk, miért nem csináljuk, miért akad meg ez a folyamat? És nem annyira régen, de azért legalább egy 30-40 éves kutatás, de ott aztán tényleg a kutatások garmadája rájött, hogy ennek a kulcsa nem más, mint az érzelmi intelligencia - árulta el Uzsalyné Pécsi Rita.

A szakember szerint az érzelmi intelligencia fejlesztése egyszerű eszközökkel lehetséges: élményekkel, valódi emberi kapcsolatokkal, közös tevékenységekkel, például kirándulásokkal, vagy közösségi programokkal. Nem utolsó sorban rendkívül fontos lenne, hogy minél több időt töltsön a gyerek és a felnőtt is a természetben. Éppen ezért a képernyő előtt töltött idő csökkentése is lényeges lenne. Az előadás iránt hatalmas volt az érdeklődés: annyian váltottak jegyet, hogy a szervezők végül a kápolnában tartották meg az eseményt.

- Ez a bizonyos organikus pedagógia, amit a Pécsi Rita ide elhozott egy nagyon értékes és lelkesítő dolog, aminek minden emberhez el kell jutnia. Úgyhogy nagyon örülünk, hogy elfogadta a felkérést, 8 alkalommal tart előadást itt, Nagykanizsán. Nagyon örülünk, hogy ilyen sokan érdeklődtek - tudtuk meg Fűrné Kinsztler Anita szervezőtől. 

A sorozat következő állomásain a digitális eszközök használatáról és a gyermeki életszakaszok sajátosságairól hallhatnak majd az érdeklődők.

P.A.

(Képek: Kanizsa Médiaház)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.