A GVH Digitális Tudatosság Programja segít felismerni a reklámtrükköket, kiemelten védi a gyermekeket
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Digitális Tudatosság Programjának keretében több fontos témára is felhívja az iskolások, gyerekek, illetve a szülők figyelmét. Most egy edukációs kampány keretében, négy héten keresztül a közösségi médiában is fókuszba állítja a digitális világban rejlő veszélyeket - jelentette be csütörtöki közleményében a versenyhatóság.
Arra hívják fel a figyelmet, hogy a digitális térben, a tévében és a játékok közben egyre több reklám veszi célba a gyerekeket. Ezek a hirdetések sokszor megtévesztőek, trükkökkel próbálják befolyásolni a döntésüket. Így elérve azt, hogy akár olyan terméket vagy szolgáltatást is megvásároljanak, amire valójában nincs szükségük. A GVH Digitális Tudatosság Programjának egyik célja, hogy a gyerekek felismerjék, hogy milyen eszközökkel (például sürgetés) manipulálnak a reklámok, hogyan próbálják befolyásolni a döntéseinket egy-egy termék vagy szolgáltatás megvásárlásánál.
A Digitális Tudatosság Program keretében a GVH szakemberei többek között a megtévesztő reklámokról is részletesen beszélnek az interaktív előadásokon. Az ingyenes programra folyamatosan lehet jelentkezni.
A GVH oldalán elérhető a program leírása és diákoknak szóló, illetve a pedagógusok munkáját támogató útmutatók, jó tanácsok is. A GVH Podcast csatornáján elérhető beszélgetésben a szervezők részletesen is bemutatják a programot és beszámolnak az eddigi tapasztalatokról és az oktatási anyag tartalmáról.
A GVH közleménye azt is bejelentette, hogy mivel a mesterséges intelligencia témaköre megkerülhetetlen a fiatalok körében is, ezért a GVH országos pályázatot hirdetett 5-8. osztályos gyerekeknek. Ezzel lehetőséget ad a gyerekek számára, hogy közvetlenül kifejezhessék véleményüket, érzéseiket és elképzeléseiket a mesterséges intelligencia jövőjéről. Pályázni előadással, rövid videóval és plakáttal lehet.
A GVH nagy hangsúlyt helyez a vállalkozások edukációjára is, ezért Digitális fogyasztóvédelem 2025 címmel rendez szakmai konferenciát 2025. szeptember 25-én. A rendezvény központi témaköreit a mesterséges intelligencia, az úgynevezett sötét mintázatok és az influenszer marketing adják majd.
MTI