Banki alkalmazottnak adta ki magát

facebook megosztás

Egy csaló több mint négymillió forintot emelt le a sértett számlájáról.

Egy nő tett bejelentést a rendőrségen, hogy július 14-én egy szlovák bank nevében telefonáltak neki, és egy gyanús utalásra hívták fel a figyelmét. A hölgy letöltötte az AnyDesk alkalmazást, azonban az nem működött, így a „banki alkalmazott” utasítására internetbankjáról elutalt több mint négymillió forintot. Ezt követően bontották a hívást.

Az áldozattá válás elkerülése érdekében kérjük, fogadják meg tanácsainkat:

  • Minden esetben kérjenek egy kis időt, és azonnal ellenőrizzék a hívás valóságtartalmát! Lehetőleg ne döntsenek egyedül!
  • Soha ne adják ki telefonon az internetbanki azonosítókat, a fizetéshez szükséges bankkártyaadatokat, ugyanis a csalók a kártyaszámmal, az érvényességi idővel és a háromjegyű CVC-kóddal azonnal hozzáférhetnek a pénzükhöz.
  • Más kérésére semmilyen alkalmazást, programot ne telepítsenek a számítógépre vagy a mobiltelefonra, még akkor sem, ha azt a bank vagy szolgáltató nevében kérik!
  • Bűncselekmény gyanúja esetén azonnal jelentsék be a rendőrségnek! - tette közzé honlapján a Zala Vármegyei Rendőr-főkapitányság. 

police.hu

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.