A kanizsai Tópart IC-t is ugyanolyan csavartörés térítette le a sínről, mint ami miatt a Keletiben is kisiklott egy vonat
A telex.hu információi szerint múlt szombaton késő este a Keleti pályaudvarihoz hasonló műszaki hiba történt a nagykanizsai vasútállomáson: egy váltónál ugyanúgy eltört egy ugyanolyan funkciójú csavar, mint Budapesten. A törés miatt a 844-es vonat az 1-es helyett a 6-os vágányra állt be, valami csoda, hogy nem siklott ki.
A MÁV megerősítette értesülésüket, tájékoztatásuk szerint a váltóhibában érintett, Déli pályaudvarról Nagykanizsára közlekedő Tópart IC mintegy húsz utasa egyetlen pillanatra sem volt veszélyben, siklás nem fenyegetett, a váltó meghibásodása miatt azonban a vonat valóban nem a tervezett vágányra futott be
A meghibásodást egy olyan alkatrész friss törése okozta, amelyet a Keletiben történt siklásos baleset után egyébként ellenőriztek és rendben lévőnek találtak a kollégák. A váratlanul fellépő csavartörés okait vizsgálják.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentése szerint a Keleti pályaudvaron néhány hete kisiklott vonat balesetét két törött csavar okozta, ami az egyik sínpárt rögzítette korábban a váltó tolórúdjához. A vonat érkezésekor a váltórúd áttolta volna a szomszédos pályára terelő, úgynevezett csúcssíneket a helyes állásba, hogy a vonat a pályán maradjon, ám a törött csavarok miatt ez nem sikerült, így azok a tősín mellett maradtak, és átterelték a szerelvényt a szomszéd pályára, ahol semmi keresnivalója nem lett volna, mert azon egy másik vonat érkezett.
A Tópart InterCity járatra is rájár a rúd mostanában. Nem elég, hogy Nagykanizsán most átkerült egy másik vágányra, ahol semmi keresnivalója sem volt, két napja tűz ütött ki a mozdonya gépterében Fonyódnál, négy napja pedig beszorult egy utas a vécéjébe úgy, hogy csak Siófokon sikerült kimenteni.
A teljes hír itt olvasható.
telex.hu