Szeptember másodikától két hétre lezárják a Kőröshegyi völgyhidat
Három sarut is cserélni kell a Kőröshegyi völgyhídon.
Az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki, a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott, és hamarosan ki kell cserélni. A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás (saru csere).
A saruk, a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását. Az elmúlt 17 évben elhasználódott szerkezeti elemek, egyenként közel 10 tonna súlyúak, méretük pedig darabonként 2*2*0,35 méter.
A nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, ráadásul úgy, hogy közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől. Vagyis gyakorlatilag kiemeljük a helyéről a hidat.
Emiatt szeptember 2.-tól várhatóan két hétre teljes egészében le kell zárnunk a Kőröshegyi völgyhidat. A nyári vakációra tekintettel, a munkát az iskolakezdés utánra ütemeztük, a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében.
A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:
- A Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
- Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdi felső / Siófok nyugatnál lehet visszatérni.
A híd zárásról és a terelőutakról az önkormányzatokat értesítettük. A saruk cseréjének lehetséges nyár végi, szeptember eleji időpontjáról pedig már áprilisi közleményünkben jó előre szóltunk.
Fontos megjegyezni, hogy a saruk cseréje egy előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. Továbbá, a saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (4 helyen) felújításra kerülnek a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatai is!
A tavaly indult szintrehozás során nemcsak a tönkrement burkolatokat cseréljük a gyorsforgalmi utakon országszerte 2025-ig 538 km-en, de mintegy 200 hidat és felüljárót is megújítunk, köztük több nagy hidat is, például az M7-es völgyhídját is.
Kérjük vigyázzanak kollégáinkra és indulás előtt mindig tájékozódjanak felületeinken az aktuális munkákról. - tudatta honlapunkkal a MKIF Zrt. kommunikációs Igazgatósága.
(Kép: Varga György / MTI)