Az infláció a fogyasztói kosarak összetételére is rányomja a bélyegét
Az árak növekedése a fogyasztói kosarakra is hatással van. Az általunk megkérdezett nagykanizsai lakosok igyekeznek kevesebb mennyiséget vásárolni a nem létfontosságúnak ítélt termékekből.
Júliusban több, mint 13 százalékkal volt magasabb a fogyasztói termékek ára az országban, mint egy éve, havi szinten pedig –átlagban – két százalékos az emelkedés. Felmérések szerint az emberek többsége a megnövekedett árak miatt kevesebbszer jár boltba, mint korábban.
– Kevesebbet vásárolunk, kevesebbet is veszünk. Háromszor-négyszer jártunk boltba, most kétszer, megpróbáljuk megúszni – mondta el stábunknak Rácz Ferenc.
A margarin 65, a kenyér mintegy 58, a sajt ára pedig 52 százalékkal emelkedett az elmúlt időszakban, míg a pékáruk átlagban majdnem 40 százalékkal drágultak. Kaposi János azt a stratégiát részesít előnyben, hogy tematikusan jár vásárolni az üzletekbe, és csökkenti a havonta megvett árumennyiségét.
– Az a jellemző, hogy beosztással vásárolgatunk, sűrűbben megyünk a boltba, kisebb mennyiséget vásárolunk, hogy ne merüljön fel a hulladék esete. Ezért a vásárlási szokások nem változtak meg, inkább a mennyiségek, mínusz irányba. Kevesebbet vásárolunk –árulta el Kaposi János.
A szakértők egyelőre nem tudják megtippelni, hogy az infláció miatti áremelkedések mikor fejeződhetnek be, sőt, a következő hónapokban további drágulások várhatóak az élelmiszerpiacon.
K.T.
(Borítókép: Kanizsa TV)