Balatoni Turizmus Szövetség: kiderült melyik a TOP 10 balatoni fagylaltozó

facebook megosztás

A Balatoni Turizmus Szövetség adatgyűjtése nyomán most nyilvánosságra került, melyik az a TOP 10 balatoni fagylaltozó, amely a legjobb értékeléseket kapja az online térben – különösen a Google és más ismert platformok véleményszámai alapján. 

A Balatoni Turizmus Szövetség most arra kéri a nyaralókat, hogy csináljanak „ingyenreklámot” a jó fagyizóknak – mégpedig azzal, hogy „szavaznak” rájuk az értékelési rendszereken keresztül.  A szervezet szerint: egy rövid vélemény vagy néhány csillag ma már nem csupán elismerés, hanem komoly gazdasági hatással bíró eszköz: befolyásolja a láthatóságot, sőt akár az árbevételt is.  

A most közreadott tízes rangsor élén a mindszentkállai „Kő fagyi?” áll, szorosan mögötte következik a balatonfüredi Bagaméri, amely idén a Magyar Cukrász Ipartestület versenyén elnyerte az év fagylaltozója címet. A  listán szerepel a Promenád Kávéház Balatongyörökről, amely idén a Vatikán  fagylaltját is elkezdte árulni a Balatonon, valamint ott van a legjobbak között a gyenesdiási Bringatanya Fagyizó, amelynek cukrásza, Somogyi Renáta,  2023-ban bronzérmet szerzett a Fagylalt Európa-bajnokságon. Jól szerepel az értékelésekben a balatonalmádi Amaretto fagyizó is, amely  nemcsak az ízeivel, hanem a speciális igényeket kielégítő termékeivel (tej-, cukor-, gluténmentes, illetve mindenmentes fagyik)  kiemelkedik a régió kínálatából. A tulajdonos, Varga Tamás korábbi nyilatkozata szerint ezek a mentes termékek nemcsak vendéghűséget, hanem értékelési aktivitást is növelnek. A lista egyik legkiemelkedőbb új belépője a Füge Fagyiudvar és Kávézó (Veszprém), amely idén megnyerte a „Balaton fagyija” versenyt, és 4,8-as értékelést tart fenn 457 vélemény alapján.

A Balatoni Turizmus Szövetség szerint a vendégek által adott online értékelések nem csupán visszajelzések, hanem mérhetően hozzájárulnak a vállalkozások árbevételének növeléséhez. „Egyetlen csillaggal jobb Google-értékelés akár 5–9%-kal is növelheti egy vendéglátóhely bevételét” – idézi a Harvard Business School egyik kutatását Éskovács Péter, a szövetség kommunikációs tanácsadója.

A vélemények nemcsak a fogyasztók bizalmát növelik, hanem közvetlenül befolyásolják a digitális láthatóságot is, mondta  Fekete Tamás, a szövetség elnöke.  Szerinte:  „A pozitív értékelések javítják a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeket, mivel a Google algoritmusai előnyben részesítik a friss, megbízható visszajelzéseket. A turisták döntéshozatala ma már nagyrészt ezek alapján történik.”

A Balatoni Turizmus Szövetség most arra biztatja a nyaralókat, hogy ne csak pihenjenek,  fogyasszanak, hanem írják meg véleményüket a fagylatozókról, de akár a szállodákról, vagy  a kerékpárok kölcsönzőkről.  Magyarul, csináljanak egy kis ingyenes reklámot azoknak, akik valami kiemelkedőt csinálnak a Balatonon.

Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség kommunikációs tanácsadója szerint lehet vitatkozni azon, hogy melyik a tíz legjobb fagylaltozó a Balatonnál – a most közreadott lista csupán az egyik lehetséges verzió, amely a vendégek online értékelésein alapul. (Más szempontok – például szakmai zsűri, technológiai újítások vagy alapanyagminőség – alapján más sorrend is kialakulhatna.) De egy dolog biztos: a világhálón megjelenő adatok jól mutatják, hogy a turisták ma már nemcsak vendégek, hanem digitális véleményformálók is.

Egyes brit felmérések szerint a fogyasztók 87%-a olvas ilyen  értékeléseket, mielőtt szolgáltatást választana, ráadásul az utazók 91%-a keres véleményeket,  84%-uk megbízik ezekben legalább annyira, mint egy személyes ajánlásban. Mindez pedig kézzelfogható hatással van az üzletmenetre: a Harvard Business School egyik tanulmánya szerint egyetlen csillagnyi javulás a Google-értékelésekben akár 5–9%-kal növelheti egy vállalkozás bevételét.

Éskovács szerint tehát egy jó értékelés nem pusztán dicséret, hanem gazdasági eszköz is lehet – és meghatározhatja, hogy kinek lesz többletbevétele az idei szezonban, és ki marad le a digitális versenyben.

hirbalaton.hu

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.