A tévézésnek annyi, történelmi fordulathoz értünk

facebook megosztás

A Nielsen szerint egyre fogynak a tv-nézők, már többen használnak streaming platformokat a lineáris televíziózás helyett.

A Nielsen Gauge felmérése szerint idén májusban a streamingnézők először körözték le a hagyományos tévénézők arányát a teljes tévéhasználaton belül. A streaming nézettségi aránya elérte a 44,8 százalékot, ami azt jelenti, hogy 71 százalékos növekedést ért el az elmúlt négy évben – írja a MediaFuture.

A jelentés szerint az antennás (20,1 százalék) és a kábeles (24,1 százalék) tévéadások nézői így már együttesen is kisebb részt tettek ki, mint a streamingé önmagában.

Ráadásul míg az előbbi 21, addig utóbbi 39 százalékos visszaesést mutatott az elmúlt 4 évben.

A streamingplatformok közül az első helyen a YouTube áll, kiemelkedő 12,5 százalékos aránnyal – ami azt is jelenti, hogy négy éve piacvezető. A második helyen 7,5 százalékkal a Netflix szerepel, míg a harmadik a Disney 5 százalékkal.

A portál azt írja, a Disney nézőibe beleszámítanak a Disney+ az ESPN+ és a Hulu nézői is, míg a Paramount esetében a Paramount+ és a Pluto, a Warner Bros. Discovery esetében pedig a Discovery+ és a Max nézői is.

Bár a Nielsen szerint a jövőben még jobban felülszárnyalhatja a streaming a tévét, nem gondolják, hogy maradandó lesz a fölényük.

economx.hu


 

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.