SNI-s és BTMN-es diákok versenyeztek Kiskanizsán

facebook megosztás

Sajátos nevelési igényű, valamint beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel élő diákok számára rendeztek versmondó és szépíróversenyt hétfőn a Kiskanizsai Általános Iskolában. A megmérettetésen tíz intézményből több mint száz tanuló vett részt.

Két éve rendezték meg az első versenyt, hagyományteremtő szándékkal. A szervezők célja az volt, hogy a sajátos nevelési igényű, valamint a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekek is megtapasztalhassák a versenyzést, ezzel sikerélményt biztosítva számukra. Ennek kapcsán Gettinger Kitti gyógypedagógus elmondta, nekik jóval kevesebb esélyük van arra, hogy megmutassák a tehetségüket.

kiskanizsa

– Egyfordulós a verseny, viszont különböző kategóriák vannak, tehát életkorok szerint vannak csoportosítva a gyermekek. S mindenki a saját életkorával megfelelő társakkal versenyez és ezáltal tudnak egyre ügyesebbek lenni – árulta el Gettinger Kitti, a Kiskanizsai Általános Iskola gyógypedagógusa. 

Idén nem csupán versmondó és szépíró-kategóriában lehetett nevezni, hiszen ahogy azt Molnár Istvántól, az intézmény igazgatójától megtudtuk, ezúttal a méhek világnapjához kapcsolódó rajzverseny is színesítette az eseményt.

– Ez egy olyan rendezvény, ami azt gondolom, hogy ezeknek az SNI-s gyerekeknek egy nagyon jó dolog, nagyon kedvező dolog, hiszen ezek a gyerekek valószínűleg más rendezvényeken, más versenyeken nem tudnak indulni, viszont mindenki tud szépen rajzolni, szépen olvasni, szépen verset mondani, meg szépen írni. Ez tulajdonképpen egy lehetőség arra, hogy ők is itt megmutassák magukat – fogalmazott Molnár István, a Kiskanizsai Általános Iskola igazgatója. 

A versenyen kilenc kategóriában összesen 105 diák mérte össze a tudását, akik nemcsak Kanizsáról, hanem több környékbeli településről is érkeztek. A nap végén minden tanuló oklevelet kapott, míg 27-en díjazásban is részesültek.

T.CS.

(Képek: Kanizsa Médiaház)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.