Megszállhatják a konkurens apróhirdetők a Facebook bolhapiacát
A Meta korábban féltve őrizte a Facebook Marketplace-t az apróhirdetésekkel foglalkozó vállalatoktól. Most azonban nem maradt más választása: meg kell nyitnia a kapukat, mert Brüsszel ezt akarja.
A lépéssel a techóriás az Európai Unió trösztellenes rendeletének próbál megfelelni. Az erőfölényével való visszaélés miatt ugyanis egy újabb, 798 millió eurós bírságot kapott Mark Zuckerberg a nyakába. És hogy ez ne legyen ennél is több, nem lehet elkerülni a drámai lépést.
A vállalat csütörtöki közlése szerint a Marketplace a jövőben lehetővé teszi a cégek számára, hogy fizetni tudjanak azért, hogy a hirdetéseik a közösségi platform piacterén helyezzék el hirdetéseiket.
Ennek költségeit az alapozza meg, hogy a felhasználó hányszor kattint egy gombra a hirdetésen belül.
A Facebook azt sem rejtette véka alá a közleményében, hogy a döntést a kedve ellenére hozta meg, mivel továbbra sem ért egyet az Európai Bizottság döntésével, sőt, Zuckerbergnek azt a kijelentését is felidézték közlésükben, melyben egy vámrendszerrel egyenértékűnek nevezte az EU trösztellenes bírságait – írja a Bloomberg.
Az EU versenyhivatala novemberben arra szólította fel a Metát, hogy ne kösse az apróhirdetési szolgáltatásait a Facebook kiterjedt közösségi médiaplatformjához, valamint tartózkodjon attól, hogy tisztességtelen kereskedelmi feltételeket szabjon a rivális használtcikk-platformokat illetően.
Az elmúlt időszakban elszaporodtak a csalók a Facebook piacterén, ráadásul épp a napokban, ijesztő egyszerűséggel jelent meg egy adathalász, hamis McDonald's-os nyereményjátékról szóló hirdetés is a platformon.
economx.hu