Megnehezíti a felhasználók dolgát az új elektronikus ügyintézési rendszer

facebook megosztás

A vállalkozók, könyvelők dolgát is megnehezíti a január 16-tól elinduló új elektronikus ügyintézési rendszer. Az Ügyfélkapu Plusz 2025 december 31-ig él majd, utána azonban már csak a Digitális Állampolgárság Program fog mind a magánszemélyek, mind a vállalkozások rendelkezésére állni. A Nagykanizsai Kereskedelmi és Iparkamarához beérkezett visszajelzések szerint az új rendszer még nagyon kiforratlan. 

Ahogy arról már korábbi Híradóinkban is beszámoltunk, január 15-től már csak az Ügyfélkapu+, vagy a Digitális Állampolgárság alkalmazást használhatjuk online ügyintézésre. Nem csak a magánszemélyeket, de a vállalkozókat is nagyban érinti a változás, hiszen a kétfaktoros azonosításnak köszönhetően megszűnik a korábbi rendszer, ahol a könyvelők nehézségek nélkül tudtak belépni ügyfeleik fiókjába, a gyorsabb ügyintézés érdekében. A Nagykanizsai Kereskedelmi és Iparkamarához több visszajelzés is érkezett az átállással kapcsolatban. Kereskai Péter, a városi kamara titkára elmondta, sokan aggódnak a jövőbeli rendszer hatékonysága miatt. Hozzátette, rengetegen kérnek tőlük segítséget, így igyekeznek mindent megtenni, amit tudnak. 

ügyfélkapu

- Akikkel mi kapcsolatban állunk könyvelők, ők mondták, hogy egyelőre az a probléma, hogy a digitális állampolgárság, ami majd hosszú távon felváltja az Ügyfélkapu + alkalmazást, az nagyon kevés dolgot tud még per pillanat. Tehát olyan 140-150 alkalmazásra lesz majd képes, de most még nagyon keveset tud. Tehát például januárban adták csak hozzá a digitális aláírást, júniusban fogják hozzáadni a piaci szolgáltatókat, ami a vállalkozóknak, könyvelőknek nagyon fontos lesz, júliusban pedig az e-papír szolgáltatást, tehát jelen pillanatban még nagyon keveset tud ez az alkalmazás, ezért az az általános vélemény, hogy az Ügyfélkapu Pluszt kell egyelőre használni. Nálunk a kamarában is vannak nyilvántartási rendszerek és mivel a DÁP-ból nem derül ki, hogy valaki képvisel-e egy vállalkozást, attól még, hogy magánszemély, ezért mi is az Ügyfélkapu Pluszt fogjuk alkalmazni mondjuk a kamarai nyilvántartási rendszerben, vagy az építőipari, kivitelezői rendszerben - árulta el Kereskai Péter, a Nagykanizsai kereskedelmi és Iparkamara titkára. 

SZ.F.

(Kép: Kanizsa Médiaház)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.