Fontos a fenntarthatóság, de még mindig az ár a döntő az utazásnál
Az utazók szimpatizálnak a fenntarthatósággal, mégis a költség a legfontosabb tényező – derül ki egy friss kutatásból.
A Turisztikai és Utazás Világtanács (WTTC) nevű szervezet által a Fitur vásáron bemutatott elemzés szerint jelentős rés tátong az utazók fenntarthatóság utáni vágya és tényleges viselkedése között. A jelentés szerint gyakran van ellentmondás az utazók fenntarthatóságról vallott gondolatai és az általuk meghozott utazási döntések között.
A tanulmány szerint lehet olyan üzleti megoldásokat találni, amelyek egyensúlyt teremtenek a gazdasági növekedés és a környezet iránt érzett felelősség között.
A tanulmány több mint 10 ezer válaszadó véleményét rögzíti, akiket hat csoportba sorol aszerint, hogy mit gondolnak a fenntarthatóságról.
A megkérdezetteknek több mint 50%-a mind a hat csoportban azt mondta, hogy a vásárlási döntéseit elsősorban az ár befolyásolja, míg 30%-uk említette a minőséget. Ezzel szemben a fenntarthatóságot csupán az említett csoportok tagjainak csupán a 7-11%-a említette. Több mint 10%-a a megkérdezetteknek jelezte, hogy nem is jut el hozzá egy adott utazási termék fenntarthatóságára vonatkozó információ.
A tanulmány, amely teljes terjedelmében ezen a linken érhető el, konkrét ajánlásokat is megfogalmaz a turisztikai vállalkozások számára. Ezek között például arra hivják fel a figyelmet, hogy a fenntartható utazási megoldásoknak egyszerűeknek és könnyen igénybe vehetőknek kell lenniük, és megfelelő programokkal kell motiválni az ügyfeleket ezek igénybevételére.
Érdemes lehet például egy-egy utazási program mellett feltüntetni annak karbon lábnyomát, valamint a lábnyom „eltüntetésének” módját is megnevezni. Akad szállodalánc, ahol a mesterséges intelligencia segít csökkenteni az éttermi veszteséget, máshol elektromos töltőket építenek ki a környezet védelme érdekében.
turizmus.com