A nagymértékű online jelenlét ellenére a valódi közösségeket hiányolják leginkább a fiatalok

facebook megosztás

A nagymértékű online jelenlét ellenére a valódi közösségeket hiányolják leginkább a fiatalok - mondta Nagy-Vargha Zsófia, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) fiatalokért felelős helyettes államtitkára szombaton Budapesten, a Digitális Gyermek Jólléti Konferencia és Kiállítás megnyitóján.

Közölte: a felmérések adatai alapján az úgynevezett Z-generáció tagjai hétköznapokon hat-hét, hétvégente pedig akár tíz-tizenkét órát töltenek az online térben, aminek döntő részét a közösségi platformok használata teszi ki.

A fiatalokat arról is megkérdezték a szakemberek, hogy mi hiányzik a leginkább az életükből, erre azt a választ adták, hogy a valódi közösségek - ismertette beszédében Nagy-Vargha Zsófia. Hozzátette, egy másik kutatás azt az eredményt adta, hogy a Z-generációhoz tartozók a magányt jelölték meg az életüket leginkább zavaró tényezőnek.

A helyettes államtitkár hangsúlyozta: a cél az, hogy a fiatalok online térben töltött idejét csökkenteni lehessen, vagy ha ez nem lehetséges, akkor hasznossá lehessen tenni azt.

Nagy-Vargha Zsófia személyes tapasztalatai alapján beszámolt arról, hogy a mobiltelefonok iskolai használatának korlátozása olyan jelenségeket is eredményezett, hogy a gyermekek elkezdtek valódi közösségi tevékenységeket végezni, személyesen kommunikálni egymással, és sokuknak nem hiányoznak iskolaidőben a digitális eszközeik.

A kormány, és a témáért felelős KIM célja a digitális függőség csökkentése, oldása - hangsúlyozta. A tárca tavaly indította el pályázatát, amelynek révén számos ifjúsági szervezettel vették fel a kapcsolatot; a programok célja, hogy felhívják a figyelmet a digitális világ veszélyeire, az okoseszközök tudatos használatára - ismertette a helyettes államtitkár.

Az eseményen Somogyi Ákos Gergő, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság főosztályvezetője arról beszélt, hogy a digitális világ jelentette veszélyek leginkább a gyermekeket érintik, ezért nagy a szülők és a pedagógusok felelőssége is a tudatos nevelés terén. Újabb kihívást jelent a mesterséges intelligencia rohamos terjedése, ami a gyors fejlődése miatt gyakran megtéveszti az érintetteket. A jövő nemzedékének mentális egészségéért mi magunk tehetünk a legtöbbet - tette hozzá.

MTI

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.