Kampány indul a borravalóról: és te tudod, hogy kinek a zsebében landol az extra pénz?

facebook megosztás

A bankkártyával fizetett borravaló több szempontból is előremutató megoldás: ha a felszolgáló magán bankszámláján kerül jóváírásra, akkor a jelenlegi szabályozás alapján adó és járulékmentes lehet, csökkenti az adminisztrációs terheket és építi a bizalmat a vendégek, munkavállalók és munkaadók között – olvasható a HelloPay Zrt. közleményében.

Az elmúlt napokban népszerű témává vált a borravaló adózása. A HelloPay Direktborravaló szolgáltatása évek óta sikerrel kínál megoldást a készpénzes környezetben széles körben ismert borravaló bankkártyával történő fizetésére. Mindezt a hatályos jogszabályoknak megfelelően, továbbá adó és járulékmentesen biztosítja – pontosan úgy, ahogy az a készpénzben nyújtott borravalónál történne, csak a kor fizetési szokásainak és az innovatív környezetnek megfelelően, bankkártyával.

Annak ellenére, hogy a szolgáltatás évek óta elérhető és a vendégek, koncert és fesztivállátogatók nap, mint nap találkozhatnak vele, sokak számára még mindig nem teljesen egyértelmű, hogy mi minősül borravalónak, mi szervízdíjnak és ebből mit kap a felszolgáló. Emiatt a cég edukációs kampányt indít.

A témával kapcsolatosan osztotta meg tapasztalatait a média képviselőivel a cég vezérigazgatója, Varga Norbert, valamint Budapest egyik legnagyobb és legforgalmasabb szórakozóhelye, a Szimpla Kert tulajdonosa, Zsendovits Ábel - a beszélgetés moderátora Kántor Endre, a Borravaló gasztrokultúra magazin alapítója volt. A beszélgetésből kiderült: a vendégek mintegy 90%-a már bankkártyával vagy okoseszközzel fizet, a borravaló összege a Direktborravaló rendszerének köszönhetően mérhetően nőtt, a borravaló a felszolgáló magán bankszámláján kerül jóváírásra, és ennek köszönhetően nő a transzparencia, nő az alkalmazottak bére és javul a kiszolgálás színvonala. 

A megoldás vonzó az alkalmazott számára, ahol egyértelműen honorálódik a jól végzett munka, hiszen a fogyasztók által fizetett borravaló összege a magán bankszámlájukon íródik jóvá. Ezzel együtt csökken az adminisztrációs terhünk, és könnyebb a munkaerő megtartás, ami win-win szituáció – mondta Zsendovits Ábel.

A Direktborravaló szolgáltatás lényege, hogy a vendégek által adott bankkártyás borravaló közvetlenül a felszolgáló magán bankszámlájára kerül, míg a termékek ellenértéke a vendéglátóhely céges számlájára érkezik. A jelenleg hatályos szabályozás értelmében ez az adó- és járulékmentesség miatt nagy előnyt jelent mind a felszolgálók, mind a vendéglátóhelyek számára, növelve a dolgozók motivációját és a vendégek elégedettségét.

penzcentrum.hu

(Kép: Getty Images)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.