Piacon a magyar alma – inkább a hazait veszik a kanizsaiak
Egyre több a magyar zöldség és gyümölcs a piacokon. A stábunknak nyilatkozó kereskedő szerint a vevők nagyobb része is a hazai termékeket keresi az importáruk helyett.
Az elmúlt évekhez képest kedvező időjárásnak is köszönhetően néhány nappal korábban jelentek meg a magyar áruk a piacon. Novák Csaba elmondta, a gyümölcsöknél már magyar almát tud árusítani, míg a zöldségek mintegy 90 százaléka származik hazánkból. A kereskedő szerint a vevők az alacsonyabb árak helyett inkább a minőség miatt vásárolják a magyar élelmiszereket.
- Míg a külföldről behozott – példaként Spanyolországból – áru, biztos, hogy kap egyfajta olyan kezelést mire ideér, amit lehet kezelni, tehát egészségre nem káros. De ott mégsem az az ízvilág jön vissza, mint a paradicsomban, amit az alföldi régióban leszednek mondjuk pénteken és szombaton már itt van a pulton. A frissessége és minősége számít, és ár-érték arányban is tud versenyképes lenni a magyar zöldség és gyümölcs az importtal szemben - fogalmazott Novák Csaba, a Németh Zöldség-Gyümölcs Kft. ügyvezetője.
A kereskedő kiemelte, több termék, így az újhagyma, a retek és a saláta ára is alacsonyabb az előző évhez képest. Alapjában véve a forgalom nem éri el a Covid-előttit, azonban néhány napja kisebb fellendülés tapasztalható.
- Ilyenkor megélénkülnek azok a vásárlók is, akik mondjuk nem a nagykanizsai vásárcsarnokba látogatnak el, hanem multipártiak. A multiban még nincs nagyon magyar árú, így ők most inkább le fognak jönni a csarnokba. Ilyenkor azért jelentősebben megmozdul a nép – tette hozzá Novák Csaba.
Az elmúlt hetekben a tojás ára is mintegy 20 százalékkal csökkent. Novák Csaba szerint ebben az esetben a kereslet nem lett nagyobb, ám a változás okozhatja azt is, hogy a vevők több zöldséget vásárolhatnak az így megtakarított pénzükből.
K.T.
(Kép: Kanizsa TV)