Forgalomba állt a tizenegy új elektromos autóbusz Zalaegerszegen

facebook megosztás

A megyeszékhelyi flottát szerdán adták át. A 2,1 milliárd forintos projektet a Volánbusz finanszírozta.   

– Ahogy a miniszterhelyettes asszony mondta, hiszen volt már a tesztpályán, s én úgy neveztem el a várost: „az innováció szentélye”, ahol nem csak az elektromos, de az autonom autók tesztelésére alkalmas tesztpályát is kialakítottunk – mondta Vigh László országgyűlési képviselő.

Észak-Zala képviselője mellett Koncz Zsófia, az Energiaügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, Pafféri Zoltán, a MÁV-Volán csoport vezérigazgatója, Weingartner Balázs, a zöld busz projekt fejlesztési ügynökségének vezérigazgatója is felszólalt a tegnapi átadón. Az ünnepségen Balaicz Zoltán, a megyeszékhely polgármestere is kapott szót, aki az MTV-nek kiemelte: a város saját klímastratégiát alkotott, amelynek fontos állomása volt a környezetbarát buszok beszerzése.

– Környezetkímélő autóbuszokra váltottuk ki az eddigi gépjárműveket. Másrészt pedig, azzal, hogy beállítottuk a forgalomba ezeket az autóbuszokat, a helyi flottának az átlagéletkora 5 évre csökkent. S ezzel Magyarországon az egyik legfiatalabb állománnyal rendelkezik a mi városunk – nyilatkozta Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere.

Januárban a veszteségfinanszírozás kapcsán a kanizsai közgyűlésben is téma volt az egerszegi beruházás. Akkor Rózsa Tamás, a Volánbusz Zrt. Zala vármegyei forgalmi üzemvezetője kiemelte, a megyeszékhely nagyon komoly áldozatot vállal ezért a projektért, ami ráadásul az energiaárak miatt manapság már ráfizetéses is lehet.

 – E miatt fog Zalaegerszegnek akár 1 milliárd forint fölé is nőni a veszteségfinanszírozása ebben az évben. Hogy ezek az elektromos buszok gazdaságosabban üzemeltethetők-e, mint a dízel járművek…erre 1, másfél évvel ezelőtt azt mondtam volna, hogy igen. Ma ott tartunk, hogy ott, ahol vannak, Budapesten és Nyíregyházán, inkább leállítják az elektromos autóbuszokat, és dízel üzeműekre cserélik, mert a gázolaj bár drága, még mindig olcsóbb, mint az elektromos áram – árulta el Rózsa Tamás, a Volánbusz Zrt. Zala vármegye forgalmi üzemvezetője.

Az új buszok mellett számos fejlesztést jelentettek be még tavaly Zalaegerszegen. Ilyen volt a lazacüzem 13 milliárd forintból, a BOSH és a Rheinland kutatóbázisa 15 milliárdból, valamint 33 milliárd forintból indul a Metrans vasúti-közúti logisztikai központjának építése. 

M-B.GY.

(Borítókép: Kanizsa TV)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.