Telex.hu: Mit tegyen most az, aki szerencsétlenségére éppen a Sberbank ügyfele volt?
A Sberbank megszűnése után a legtöbb lakossági ügyfélnek nincsen különösebb dolga, némi várakozás és kellemetlenség után majd a pénzéhez jut. Akinek azonban eddig a Sberbank volt az egyes számú bankkapcsolata, lehetnek feladatai, és mindenképpen érdemes új számlavezetőt választania. Sajnos a nagyobb vállalati ügyfelek helyzete jóval bizonytalanabb.
Mindenekelőtt egy kötelező mondat: a Sberbank vége nem jelent rendszerszintű kockázatot a magyar bankrendszerben, emiatt nem érdemes megrohamozni a bankokat vagy készpénzt felhalmozni. Ez persze aligha vigasztalja azt, aki pórul járt ennél a banknál.
Vállalati ügyfelek nehéz helyzetben
A céges ügyfelek helyzete drámaibb, mint a lakossági ügyfeleké. Képzeljük el azt az ügyfelet, akinek például volt 200 millió forint hitele a banknál, de emellett a folyószámláján is volt 100 millió forintja. Ő most a következő napokban meg kell, hogy eméssze azt, hogy a 200 millió forintos tartozását ugyanúgy fogja majd követelni a PSFN (felszámoló), de az ő 100 millió forintjából biztosan csak 38 millió forinttal kalkulálhat.
A vállalkozások esetében különösen fontos, hogy aktív lépésekkel igyekezzenek meggátolni minden olyan utalást, amely egy 100 ezer eurónál többet a számláján tartó céghez érkezne. Egészen biztosan nem állítom, hogy nincsen olyan mechanizmus, amely valamiképpen figyelmezteti az utalót, vagy a számlatulajdonost a helyzetre, de sajnos korábbi esetek tapasztalatai alapján ilyenkor a friss bevételekkel még kényszerűen növelheti a számlatulajdonos a veszteségét.
A teljes cikk a Telex oldalán olvasható»
(Borítókép: Máthé Zoltán/MTI)