Néma halálsikoly
Több magyarországi városhoz hasonlóan, Nagykanizsán is fellobbant a tiltakozás kereszt-fénye a helyi Lidl áruház előtt. Az „elkövetők” ragyogóan békés akcióját mindenütt a kereszténység – mint európai érték és fundamentum – féltése motiválta. És persze a tiltakozás a most már nem is annyira lopakodó, inkább rendkívül direkt iszlamizáció ellen.
A gyertyákból alkotott kereszt fénye talán jól megvilágítja a helyzetet, a XXI. század Európájának önfeladó, önsorsrontó, immungyenge s feltétlenül téves nem-válaszát arra a fenyegető és valós rémképre, hogy az európai civilizáció kiemelkedő értékét, az EU sarokkövét is adó kereszténységet – valami ördögi terv részeként – folyamatosan gyengíteni s végül térdre kényszeríteni akarják. Valakik.
Ennek a folyamatnak markáns stációja például a világméretű keresztényirtás és -üldözés, a migránsok érzékenysége miatt a keresztény jelképek eltüntetése európai templomokból, imatermekből, a keresztek „leoperálása” patinás futballklubok címeréből – de a sor hosszan folytatható lenne, egészen a legújabb botrányig.
Történt, hogy a Lidl egyik termékcsaládjának reklámkampányához felhasználta a világszerte ismert, Szantorin szigetén álló Anasztaszisz-templomot. Csak éppen nem valóságos formájában: a kék kupolákról ugyanis a cég egészen egyszerűen kiretusálta a kereszteket.
A botrány Belgiumban pattant ki, az ottani RTL-nek a Lidlnél azt mondták: „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja”.
Akkor most rakjuk össze, amit eddig tudunk. Vajon mely hit követőit idegeníti el a kereszt?! Megérkeztünk az iszlámhoz, amely szemmel láthatóan a támogatott illegális migrációval akarja megszállni az öreg kontinenst. Korábban fegyverrel jöttek az „igazhitűek” – s kételyünk se legyen (nézzük csak a terrortámadások képeit), fegyver, de legalábbis tömegbe hajtani képes autó most is van náluk.
Tehát egy európai cég az iszlám szolgálatába állt, hasonlatosan néhány üzletemberhez, politikai vezetőhöz, bürokratához, futballklub-tulajdonoshoz. Ez az a kör, amelyik tán a világvégét készíti elő, hiszen a mai folyamatok – a próféciákban leírt módon – káoszhoz, zűrzavarhoz, felforduláshoz vezetnek. Ez az előszobája a végítéletnek. Ám addig, persze, még sokat kell szenvednünk.
De vissza a mába, s a konkrét ügyhöz. Ha már a Lidlnél azzal magyarázkodnak, hogy óvakodnak a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarják semelyik hit követőit elidegeníteni, akkor ebből logikusan következik, hogy a multi cégnek a keresztény vásárlók nem számítanak, hiszen legfontosabb vallási jelképük eltüntetése minimum casus belli, aminek kulturált formája, hogy az ember nem ennél a cégnél költi el a pénzét. Muszakát, giroszt, olivát ugyanis máshol is lehet kapni. A Lidlnek azonban ez sem számít, mert nyilván a muszlimok kegyeit s pénzét kereste, amikor ezt a kampányt kitalálta. Bizonyítja ezt az is, hogy egy papi ruhában lévő vásárlóhoz, amikor ő tiltakozott, egészen egyszerűen rendőrt hívtak az egyik cseh áruházban.
Ám hagyjuk ezt a vállalatot, hiszen általános jelenségről van szó. Ahogyan Dominik Duka prágai érsek fogalmazott: „Ma még csak a fotókat hamisítják meg, de jogos a félelem, hogy idővel az igazi kereszteket is leszedetik a templomok tetejéről”.
S félő, azután maguk a keresztények jönnek. Háborús műszóval: leszedik őket. Csak mert most az a kényelmesebb, hogy Európa hallgat, el- és befogad, tűr (majdnem) némán.
A keresztet formáló gyertyáknak sincs hangjuk. Néma halálsikoly ez, az utolsók közül.